میزان تولید زباله کرمان

تولید زباله روزانه کرمان
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان تولید زباله روزانه شهر کرمان را ۳۶۰ تن و ظرفیت دفن زباله توسط سازمان بازیافت را ۱۲۰ تن اعلام کرد .

جهانشاهی متوسط تولید پسماند ساختمانی را ۴ تا ۵ برابر پسماند معمولی عنوان کرد و افزود : روزانه ۲ هزار تن پسماند تولید و در مسیر طاق زارهای اطراف کرمان تخلیه می شوند که شهرداری آنها را جمع آوری و تجمیع می نماید .

وی ساماندهی را یکی از بحث های مهم در این راستا دانست و گفت : درحال حاضر شهرداری متولی تمام امور شده و کار سایر ادارات متولی از جمله منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و … را نیز انجام می دهد حال اگر چنانچه تقسیم کار شود و فقط داخل شهر به عهده شهرداری گذاشته شود کار بزرگی در ساماندهی و برنامه ریزی انجام شده است .

به گزارش ایسنا، “محمود صفرزاده بندری” مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه؛ انباشت زباله یا دود ناشی از زباله سوزی را دور از شأن مردم نجیب و شریف کرمان دانست و گفت : قوانین زیست محیطی در الویت کار دولت است و مقام معظم رهبری بارها بر حفظ وضعیت محیط زیست تأکید کرده اند .

وی تمکین به قانون را مهمترین عامل در رفع موضوع عنوان کرد و خبر از نهایی شدن طرح مدیریت جامع پسماند در استان داد.

صفرزاده اظهار کرد: در پایان قانون چهارم برنامه ، حق نداریم زباله را به صورت سنتی دفن نمائیم، زباله را طلای کثیف می دانند که اگر به درستی از آن استفاده کنند سرمایه ملی محسوب می شود و در غیر اینصورت باعث آلودگی و زشتی محیط زیست می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *