هشت راه برای کاهش زباله

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بیاموزید که چگونه می توان تغییرات کوچکی ایجاد کنید که سازگار با محیط زیست هستند و تأثیری پایدار خواهند داشت.

بسیاری از تصمیماتی که در زندگی روزمره خود می گیریم، تأثیر زیادی بر روی کره زمین دارد. یک آمریکایی به طور متوسط حدود ۴٫۴ پوند زباله در روز تولید می کند. نکات ما را برای راه‌هایی که می‌توانید تغییرات کوچکی را که سازگار با محیط زیست هست و تأثیری ماندگار بر محیط‌زیست می‌گذارد مطالعه و بررسی کنید.

۱از یک بطری یا فنجان قابل استفاده مجدد برای نوشیدنی های در حال حرکت استفاده کنید

  ممکن است از قبل یک بطری آب قابل استفاده مجدد داشته باشید، اما آیا همیشه از آن استفاده می کنید؟ می توانید از آن بطری قابل استفاده مجدد استفاده کنید،و در هزینه صرفه جویی کنید و ضایعات را کاهش دهید. با بردن آب به همراه خود  شانسمان را برای خرید نوشیدنی های گران قیمت در حال حرکت کاهش می دهیم. با این کار ظروف یکبار مصرفی که تولید می‌شود را کم می‌کنیم. در حالی که بیشتر قوطی‌ها و بطری‌ها را می‌توان بازیافت کرد، اما برای تولید، ارسال به مرکز بطری‌سازی و سپس برای خرید از فروشگاه، به انرژی زیادی نیاز است.

۲از کیسه هایی برای مواد غذایی استفاده می شود، می توان برای موارد دیگر هم استفاده کرد

  درست مانند یک بطری آب قابل استفاده مجدد، ممکن است قبلاً یک کیسه مواد غذایی قابل استفاده مجدد داشته باشید، اگرچه اغلب در خانه فراموش می شود. سعی کنید کیسه ها را در بالای لیست خرید خود بنویسید تا به شما کمک کند ان را به خاطر بسپارید.کیسه مورد استفاده خودمان را در صندلی عقب نگه دارید تا به راحتی فراموش نشود. بسیاری از خواربارفروشی‌ها مبلغ زیادی برای هر کیسه بازپرداخت می‌کنند، بنابراین می‌توانید از هزینه چه مقدار پول جلو گیری کنید و در عین حال استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف را هم کاهش دهید.

۳عاقلانه خرید و بازیافت کنید

  می‌توانید با خرید محصولاتی که بسته‌بندی کمتری دارند یا بسته‌بندی‌هایی که قابلیت بازیافت دارند، مقدار زباله‌ای را که تولید می‌شود را کاهش دهید. همه پلاستیک ها در جهان قابل بازیافت نیستند، بنابراین قبل از خرید، برچسب ها را بررسی کنید.

۵از استفاده ظروف یکبار مصرف برای غذا و نوشیدنی خودداری فرمایید

  در صورت امکان، سعی کنید از فنجان های قهوه یکبار مصرف، ظروف یکبار مصرف، نی و دستمال سفره خودداری کنید. حتی برخی از کسب و کارها برای آوردن قهوه در لیوان خود به شما تخفیف می دهند. مجموعه ای از ظروف نقره را به همراه یک بشقاب، کاسه و فنجان در محل کار نگه دارید که بتوانید از انها مجدد استفاده کنید. به طور کلی از نی های پلاستیکی صرف نظر کنید یا به جای آن نی های فلزی قابلیت استفاده مجدد دارند بخرید. به یاد داشته باشید، بسیاری از این اقلام از پلاستیک ساخته شده‌اند، باید توسط کامیون تحویل داده شوند و پس از یک بار استفاده، در محل دفن زباله قرار گیرند. هر کاری که می‌توانیم برای کاهش استفاده از این محصولات انجام دهیم، تأثیر زیادی خواهد داشت.

۶اقلام دست دوم بخرید و کالاهای استفاده شده را را اهدا کنید

  قبل از اینکه بخواهید چیزی جدید بخرید، آن را دست دوم بخرید که می تواند باعث صرفه جویی زیادی در پول شما شود. این می‌تواند به معنای خرید لباس‌های دست دوم در Goodwill، مبلمان استفاده شده و مصالح ساختمانی تغییر کاربری‌ داده اند در Habitat for Humanity’s Restore یا جستجوی Craigslist برای خرید دوچرخه باشد. با خرید اقلام دست دوم، علاوه بر صرفه جویی در اقلامی که در زباله دانی قرار نگیرند، از خیریه های محلی نیز حمایت می کنید.

۷برای کاهش بسته بندی از بازار کشاورزان محلی به صورت عمده خرید کنید.

  خرید در بازار کشاورزان محلی شما یک معامله برد-برد است. اول، شما از کشاورزان محلی حمایت می‌کنید و در عین حال مواد تازه‌تری نسبت به آنچه در خواربارفروشی‌های بزرگ وجود دارد دریافت می‌کنید. مواد غذایی تولید شده در محل نیازی به حمل و نقل یا نگهداری در یخچال ندارند. کشاورزان محلی اغلب از بسته بندی کمتری استفاده می کنند و بسیاری خوشحال هستند که سبد میوه یا کارتن مواد غذایی هفته گذشته را برای استفاده در هفته آینده بازگردانید. همچنین می‌توانید با خرید از فروشگاه‌هایی که مواد غذایی را به صورت عمده می‌فروشند، ضایعات بسته‌بندی را تا حد زیادی کاهش دهید، اما باید با ظروف خود آماده باشید.

۸استفاده از کاغذ را کم کنید: پست، رسید، مجلات

در دنیای دیجیتال امروزی، اکثر شرکت‌ها صورتحساب‌ها را از طریق ایمیل ارائه می‌کنند و برخی حتی مشوق‌هایی برای انجام این کار ارائه می‌دهند. فروشگاه‌های بیشتری نیز رسیدهای الکترونیکی ارائه می‌دهند، که این کار بسیار عالی هست زیرا در صورت نیاز به بازگشت، از دست دادن آنها سخت‌تر است. اشتراک های دیجیتالی را برای مجلات مورد علاقه خود در نظر بگیرید که می توانید در رایانه لوحی یا رایانه خود بخوانید. اشتراک‌های دیجیتال اغلب کمی ارزان‌تر از نسخه چاپی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *